Esteon

Algemeen29-11-2023Sophia Door Sophia
9

Ik schrijf in mijn blog graag over allerlei bedrijven en geef tips die jou kunnen helpen om daar het beste gebruik van te maken. Maar sommige bedrijven passen niet goed in een categorie, zoals Esteon. Die zijn gewoon net iets te uniek! 

Mijn ervaringen met Esteon
Dat betekent natuurlijk niet dat ik niet mijn ervaringen met Esteon met jou kan delen! Want ik vind het leuk om iets over Esteon te schrijven voor jullie, aangezien ik het echt een leuk bedrijf vind. 

Ik kwam er eigenlijk een beetje per ongeluk terecht. Ik was wat aan het opzoeken, ik weet niet eens meer precies wat, en toen stond Esteon tussen de zoekresultaten. Ik was benieuwd wat het precies was en wat ze aanboden, en klikte dus verder. Dat is inmiddels alweer een tijdje geleden.

Esteon heeft een duidelijke website en daardoor durfde ik het wel aan om iets te bestellen. En toen alles goed ging, ben ik nog wel eens teruggekomen. Dus mijn ervaringen zijn zeker positief! Het is niet zo dat ik hier nu iedere dag iets koop ofzo, maar als ik iets nodig heb, dan is Esteon wel een van de eerste die ik bezoek!

Hoe weet je dat je veilig kunt bestellen bij een online bedrijf?

Als je een bedrijf nog niet zo goed kent, weet je meestal ook niet zeker dat het bedrijf betrouwbaar is. Krijg je wel echt wat je hebt besteld? Is het product dat je bestelt wel in orde? En krijg je wel je geld terug als het toch niet bevalt?

Voordat ik ergens bestel, kijk ik altijd even naar de informatiepagina’s op de website. Dat heb ik ook gedaan bij Esteon. Op die pagina’s vind je namelijk informatie over bestellen, retourneren, verzendkosten, klantenservice, et cetera. Ik vind het altijd goed om vooraf te weten of een bedrijf goed bereikbaar is bijvoorbeeld. 

Ook kun je kijken of het bedrijf is aangesloten bij instanties die een garantie kunnen afgeven. Dat heb je bijvoorbeeld vaak bij online shops en bij reisbureaus. Een onafhankelijke organisatie staat dan tussen jou en het bedrijf. Als er iets misgaat, dan springen die ertussen en krijg je bijvoorbeeld van hen jouw geld terug. Dat is een veilige gedachte, want ook al blijkt het bedrijf waar jij geld aan hebt gegeven niet in orde, dan krijg je alsnog jouw geld terug. 

Wat moet je doen als je niet tevreden bent met een bedrijf? Een stappenplan!

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je niet tevreden bent met een aankoop of een abonnement dat je ergens hebt afgesloten. Bijvoorbeeld omdat het product niet was zoals beschreven op de website. Of omdat je het helemaal nooit hebt ontvangen. Of misschien past of staat het gewoon niet en wil je retourneren. En moet je vervolgens maanden op je geld wachten of hoor je er zelfs nooit meer wat van. 

Dat is allemaal natuurlijk heel vervelend. En geloof mij; je bent de enige niet! Ik heb dit ook allemaal wel meegemaakt. Sommige bedrijven zijn gewoon niet zo goed als het om klantenservice gaat…

De eerste stap is toch altijd: neem contact op met het bedrijf. Het kan altijd gebeuren dat er iets per ongeluk fout is gegaan. Misschien lag het zelfs wel aan de postbode. Of heb je zelf ergens iets niet goed gedaan, of iets niet goed gelezen. Ik lees weleens dat mensen boos zijn omdat het een paar weken duurde voordat hun bestelling aankwam, maar dan stond dat er gewoon bij toen ze bestelden… Ja, dan had je gewoon beter moeten lezen natuurlijk en is het niet helemaal eerlijk als je daar het bedrijf de schuld van geeft. Wanneer je gewoon even een berichtje stuurt of belt met het bedrijf, dan kunnen dit soort dingen vaak snel worden rechtgezet of opgelost. Dat is dan altijd de makkelijkste en snelste oplossing. Iedereen tevreden.

Ging het altijd maar zo, maar helaas is dat niet zo. Soms blijkt een bedrijf gewoon helemaal niet bereikbaar. Of alleen via Twitter ofzo, en dan krijg je alleen automatische antwoorden. Of nog erger: een chatbot. Als ik van te voren weet dat een bedrijf zo slecht bereikbaar is, dan bestel ik er eigenlijk liever helemaal niet. Maar soms kom je daar wat later achter… Je kunt in dit soort situaties bijvoorbeeld contact zoeken met een tussenbedrijf waar ik hierboven over schreef. Die kunnen dan misschien bemiddelen. Dan hoef jij tenminste niet met dit bedrijf te dealen!

Heb jij een slechte ervaring met een bedrijf gehad en hen de mogelijkheid gegeven dat goed op te lossen (zie stap 1) zonder dat ze dat hebben gedaan? Dan weet je vast één ding zeker: hier bestel ik nooit meer! Dat is alvast een wijze les! Je kunt dan bovendien nog even een review achterlaten om andere mensen te waarschuwen, dan hoeven zij niet hetzelfde als jij mee te maken. Dat is ook een reden dat ik graag mijn ervaringen met jou deel in mijn blog, want zo helpen we elkaar!

Maar ook als je juist een goede ervaring hebt gehad, is het goed om dat met de wereld te delen. Daarom schrijf ik hier bijvoorbeeld over Esteon. Ik kende hen eerst niet zo goed, maar nu wel, en omdat ik tevreden met Esteon ben, geef ik dat graag door! Dat is dan ook stap 3: deel jouw ervaringen met de wereld!

Ik hoop dat ik jou weer goed heb kunnen helpen!

Liefs, Sophia

Voordelen
  • Goede klantenservice
  • Prijs/kwaliteit prima in balans
  • De website doet precies wat je verwacht
Nadelen
  • Moeilijk kiezen
Dit bedrijf krijgt van mij een
9